Första episoden av en ny podcast: Human-land

Publicerad: 18 april 2021
Episod 1, Human-land

Human-land är en podcast som produceras av SLU:s miljöpsykologiska alumni-nätverk med stöd av institutionen för människa och samhälle. Podcastens fokus är utomhusmiljöers betydelse för hälsa och välbefinnande, vilket diskuteras tillsammans med experter inom fältet. Språket är engelska.

Den första episoden bär titeln "Finding freedom in the pandemic?", där människors interaktion med naturen under coronapandemin diskuteras med professor Birgitta Gatersleben vid universitetet i Surrey.

Fakta:

Det miljöpsykologiska alumni-nätverket består av tidigare studenter på masterprogrammet "Outdoor Environments for Health and Well-being".

Kurserna på masterprogrammet drivs av den miljöpsykologiska ämnesgruppen vid institutionen för människa och samhälle.