75 Alnarpsstudenter tog ett steg mot ett rikare studentliv

Publicerad: 10 september 2021

Tack vare ett samarbete mellan Region Skåne och SLU Alnarp kunde 75 studenter vaccinera sig på Campus Alnarp. Allt flöt väldigt smidigt och studenterna blev vaccinerade på 2,5 timmar.

- Väldigt praktiskt att kunna ta sprutan på plats. Jag kommer från Eksjö och tog första sprutan där, berättade Johan, landskapsingenjörstuderande.

- Mycket bra att denna möjlighet finns eftersom jag upplever att det varit svårt att få tider annars, sa Nadia, student på Trädgårdsingenjör odling.

- Att vi var på plats stimulerade nog de som kanske var tveksamma eller haft svårt att hitta tider, menade Angelica från Region Skåne.

Vaccination hjälper till att minska smittspridningen. Därför är det viktigt att så många som möjligt väljer att vaccinerar sig.

Fakta:

För dig som inte kunde vaccinera dig denna dag på campus går det bra att boka en tid hos Region Skånes vaccinationsenhet på Baravägen 1 i Lund istället.

Ring och boka tid: måndag-fredag 9.00-15.00 på tel 0771-320 320.

Mer information på 1177.se.