13 okt

Flipday - tema VetTech

evenemang |
Flipday 2022. Tema VetTech

Träffa start ups inom VetTech. Vilket företag har den mest spännande affärsidén? Välkommen till eventet där du är med och avgör vilka som får finansiering.

När du kommer in genom dörren till Flipday förvandlas du till investerare. Med hjälp av din Flipcheck (vår alldeles egna valuta som du blir tilldelad på plats) får du prata med företagen på plats och investera i den idé du tror mest på. Företagen kan senare byta din check mot riktiga pengar som de kan använda till att utveckla sin idé.

Letar du investeringar? Let’s flip!
Under Flipday vänder vi på det traditionella pitchperspektivet, sätter pressen på investerarna istället och låter dem pitcha mot företag. Vem kan vad och hur kan de hjälpa just dig? Missa inte vår flippade pitchparad.

När: Torsdag 13 oktober kl. 15-17.30
Var: Green Innovation Park Uppsala
Sista anmälningsdag 10 oktober via denna länk

Tid: 2022-10-13 15:00 - 17:30
Ort: Uppsala
Lokal: Green Innovation Park, Ulls väg 29C
Arrangör: Green Innovation Park

Företag du träffar på FlipDay

BMB logo high res without background 768x462

Biomedical Bonding utvecklar framtidens frakturfixering med sin implantatplattform Bonevolent®. Företagets första produkt Bonevolent® AdhFix är en patientanpassad fixeringsplatta för både enkla och komplexa frakturer som byggs upp i kroppen av en ljushärdande komposit under operationen. Utöver möjligheten att ersätta behovet av en mängd metallplattor av olika typ och storlek, så har materialet även visat sig kunna minska kroppens reaktion på implantatet i jämförelse med konventionella metallimplantat – vilket kan leda till färre framtida postoperativa komplikationer.

Tada group 768x315

Tada Group utvecklar säkerhetslösningen ReLink som är en brytkoppling för droppslangar. Vid ett ryck i droppslangen delar sig ReLink i två självförseglande delar vilka enkelt kan spritas av och återkopplas. Detta skyddar venkatetern från att ryckas loss från kärlet och infusionsvätska och blod från att spillas ut.

Satmeg

Malignt melanom drabbar 4000 svenskar om året och är även vanligt bland hundar. Satmeg utvecklar produkter som skulle kunna ge hopp åt behandlingsresistent melanom hos både människan och hunden. Förutom att öka överlevnaden hos människa vid malignt melanom, så bidrar Satmegs innovationer till ökad djurvälfärd och livskvalité.

Sleip Logo

Sleip stärker hälsa och prestation hos hästar över hela världen genom att göra det enklare att se och bedöma hälta. Genom en kombinerad videoanalys och biomekanisk analys ges precis data på hästens rörelsemönster. Allt som behövs är en vanlig mobiltelefon. Sleip stöttar veterinärers arbete och berikar hästägare med helt ny information om hur deras häst mår. För färre skador, snabbare återhämtning och friskare hästar.

videquus 234x300

Videquus är ett litet bolag med stora visioner! Målet är att göra hästägare världen över tryggare genom intelligenta tjänster i stallet. Videquus boxkamera med AI-teknik ger användarna fler insikter om sina hästar och möjligheten att öka hästens välbefinnande.

Logo Original 768x215

VivoLogica erbjuder ett modernt och flexibelt processtöd för prekliniska djurstudier. Vår användarvänliga SaaS lösning hjälper forskare som arbetar inom läkemedelsutveckling att spara upp till 75% av den tid de tidigare la på manuell hantering av djurstudier. Dessutom bidrar vårt system till bättre djurhälsa genom att det underlättar för forskarna att jobba enligt 3R principerna – Replace, Reduce, Refine.