Använd ditt sunda förnuft i samband med Valborg: #stannahemma

Publicerad: 24 april 2020

På Valborg behöver vi alla ta vårt ansvar för att inte sprida smitta och belasta vården i onödan. Det gäller även dig som är student på SLU, oavsett campus.

Undvik att fira Valborg i större grupper. Stanna hemma, fira där du är, i trädgården, på balkongen eller inomhus. Det gäller såklart även på skvalborg, kvalborg och finalborg.

Kom ihåg att du är student på ett universitet i världsklass. Vi ber dig därför att bete dig i världsklass. Det är ett stort ansvar men vi är övertygade om att du klarar det.

Genom att inte bidra till folksamlingar kan du rädda någon annans liv!

Fakta:

#stannahemma

Flera aktörer har gått ihop för att begränsa smittspridningen i samband med Valborg genom kampanjen #stannahemma.

I insatsen ingår Uppsala länsstyrelse, Polisen, Uppsala kommun, Destination Uppsala, Region Uppsala, Uppsala universitet och SLU.