Utlysningar

Gör skillnad som studiecoach inom läxhjälp

Publicerad: 23 november 2022

Ta chansen att hjälpa yngre elever med sitt skolarbete genom att bli studiecoach. Det är en givande, meningsfull och flexibel sysselsättning. Rekrytering sker löpande - sök redan idag!

Ansökan senast: 2024-12-31

Vill du göra skillnad för en annan student eller yngre elev så kan du söka in till att bli studiecoach inom läxhjälp. Läxhjälpsorganisationen Allakando letar alltid efter nya och drivna studenter som kan hjälpa till.

Det är många elever över hela landet som söker sig till läxhjälp och vill ha stöd av en privatlärare vilket gör att chansen finns att du kan hjälpa en som bor nära dig. Läs mer här om hur du ge läxhjälp hos Allakando: https://www.allakando.se/laxhjalp/

Lärdom i studietekniker och metoder ges för läxhjälp

Man behöver inte ha hjälpt till som studiecoach tidigare för att kunna söka detta uppdrag, utan det viktigaste är att man är positiv, vill hjälpa andra och har goda ämneskunskaper. Antingen i ett huvudområde eller flera.

Om man blir privatlärare så kommer man att få lära sig mer om studietekniker, hur man motiverar sin elev och andra värdefulla metoder som kan vara till hjälp. Varje elev skiljer sig åt, det är därmed viktigt att kunna läsa av vad varje individ behöver för hjälp.

Flexibla tider & upplägg — perfekt för dig som student

Att vara studiecoach är en väldigt flexibel sysselsättning på många plan. Dels så kan du hjälpa till så mycket som du själv känner att du kan. Är det en gång i veckan så går det. Skulle man känna att man kan hjälpa till två gånger per vecka så funkar det också. Du kommer att matchas med en elev som passar både ditt och hans eller hennes schema. Antingen så kan du välja att ge fysiska lektioner. Då kommer ni kunna mötas upp på ett bibliotek eller om vara hemma hos eleven om han eller hon föredrar det. Det går också att säga till om läxhjälp online passar. Då kan du ge lektioner från ditt hem och kan öka chansen något att matchas med en elev snabbare.

Du får med dig bra erfarenheter och meriter till framtiden

Som studiecoach så kommer du att samla på dig goda erfarenheter och meriter som med fördel kan läggas till på ditt CV. Av de som har varit studiecoacher så är det många som känner att de har förbättrat sin kommunikationsförmåga, sitt ledarskap och har en god pedagogisk förmåga. Allt är mycket användbart oavsett vad för yrke man går vidare till. Det finns också chans att få ett rekommendationsbrev som blir mer utförligt skrivet utefter hur länge man har hjälpt till som studiecoach samt hur många elever man har gett läxhjälp. Företaget erbjuder studiehjälp i alla skolämne och för alla utbildningsnivåer. T.ex kan du ge mattehjälp och vara mattelärare. Dessutom så har de en kurs som hjälper elever att studera inför högskoleprovet. Mer om detta kan du läsa här: https://www.allakando.se/hogskoleprovet/. Är man en höjdare på detta prov så kan man söka in till att bli lärare i kursen.

Ansökan

Kolla in denna sida för att söka tjänsten som studiecoach i läxhjälp hos ett av de största läxhjälpsföretagen i Sverige: https://www.allakando.se/laxhjalp-jobb/

Fakta:

Organisationen grundades 2007 av Fredrik Fridlund och de hjälper ca 26 000 elever varje år med studiehjälp. Fridlunds idé till företaget växte fram under hans skolgång där han själv fick kämpa med sina studier. Med hängivenhet, viljestyrka och mycket övande så lyckades han under sin gymnasietid att höja sina betyg och han blev så pass bra att han till och med gav läxhjälp till sina studiekamrater och agerade som mattelärare. Han har själv varit studiecoach till mer än 3000 elever.