28 jun

Monter M:36, Borgeby

Testa dina drömmar med SLU på Borgeby fältdagar

evenemang |
Vy över fälten med tält, flaggor, människor, maskiner och fältförsök

Pröva dina kunskaper, låt barnen skapa i vår lekhörna och dela dina drömmar om framtiden med SLU på Borgeby fältdagar.

28 och 29 juni är det dags för Borgeby fältdagar och SLU finns som vanligt på plats, i år på temat Testa dina drömmar.

Vi bjuder in alla besökare på mässan att pröva sina kunskaper inom SLU:s olika områden: Hur många sommarblommor kan du identifiera? Hur stor del av majsplantan är angripen av rost? Hur påverkar ditt livmedelsval landskapet?

Våra fantastiska studenter guidar genom stationerna och det finns gott om tid att diskutera allt från våra utbildningar till forskning.

Ta även chansen att smaka på en vaniljdröm bakad på kulturspannmål och låt barnen leka och skapa i vår barnhörna.

Tid: 2023-06-28 09:00 - 2023-06-29 17:00
Ort: Borgeby
Lokal: Monter M:36
Arrangör: SLU
Mer information:

Alumnträff!

Den 28 juni kl. 16.00 bjuder vi in SLU:s alumner till mingel och visning av fotoutställningen SURR- viktiga små insekter i stort format. Anna Lind Lewin, SLU/Pollinera Sverige, berättar om varför pollineringsfrågan är lika viktig som klimatet, plast i havet och matsvinn. Vi bjuder på enklare mat och alkoholfri dryck. Ingen anmälan krävs, bara dyk upp!