Följ våra masterstudenter på sociala medier

Publicerad: 10 augusti 2020
Porträttbild av Amber Mertens De Vry.

Är du nyfiken på hur det är att vara student vid något av Sveriges lantbruksuniversitets masterprogram med inriktning mot skog, vilda djur och fisk? På sociala medier delar masterstudenter vid SLU:s skogsfakultet med sig av sina tankar och upplevelser av både studentlivet och vardagen i en för dem ofta helt ny stad – och ett nytt land!

En av masterstudenterna som varit med och startat upp kontona – och sedan dess varit en av dess proffsiga projektledare är Amber Mertens De Vry. Vi passade på att ställa några frågor till henne.

Berätta om dig själv!

- Jag heter Amber. Jag kommer från Belgien och flyttade till Umeå för att studera Skötsel av vilt- och fiskpopulationer vid SLU. Just nu är jag en av projektledarna för de studentdrivna sociala mediekontona Masters of Nature.

Vad är Masters of Nature för slags konton?

- Kontona finns på både Facebook och Instagram. Tanken med dem är att visa masterprogrammen som ges här. Vi vill också visa studenter vad de kan vänta sig om de väljer att flytta hit för att studera.

Vad brukar du dela med dig av på kontona?

- Jag brukar oftast dela info om kurserna och föreläsningarna som vi har – och tips på vad som finns att göra i och i närheten av Umeå.

Hur är det att vara student vid SLU i Umeå, Sverige?

- Jag tycker att det är väldigt intressant att vara student här. Universitetet och kurserna som ges här är väldigt tillämpade. Det är också en väldigt trevlig miljö att studera i.

Tack, Amber!

Följ våra studenter på Instagram

Nyfiken på hur det är att plugga hos oss? Följ våra studenter på Instagram!

Följ våra studenter på Facebook

Vi har Facebook också! Du hittar våra studenter på slu.mastersofnature eller klicka här

Fakta:

Har du några frågor till Amber, eller någon annan av våra studenter – kontakta dem gärna via Facebook eller Instagram eller skicka ett mejl till mastersofnature@slu.se. OBS! Skriv gärna på engelska.