Skoglig kursstart i Alnarp

Publicerad: 04 september 2018

Studenter kommer från hela Europa för att studera skog i Alnarp. Måndagen den 3 september var det dag för en ny termin på Institutionen för Sydsvensk skogsvetenskap. I år startade två kurser; Uthålligt skogsbruk i södra Sverige och Skötsel av tempererade skogar.

Uthålligt skogsbruk i södra Sverige är även start kurs för studenter antagna till Euroforester MSc.

Som vanlig var gruppen alldeles underbart internationell, med studenter från Sverige, Estland, Lettland, Litauen, Polen, Rumänien, Tyskland, Storbritannien, Slovakien och Pakistan.

Det stora intresset för utbildningarna håller i sig med sammanlagt 25 studenter varav 14 mastersstudenter på kursen Uthålligt skogsbruk i södra Sverige.

På kursen Skötsel av tempererade skogar började 16 studenter, varav 9 är Euroforester Master studenter. Även denna grupp är internationell med studenter från Sverige, Island, Tyskland, Rumänien, Holland, Spanien och Lettland.