19 dec

Foajén, Alnarpsgården, Alnarp

The Plant Protein Factory

interna händelser | seminarier, workshops |

Värt att veta – en föreläsningsserie om livsviktiga frågor som berör oss alla!

I seminarieserien Värt att Veta vid SLU i Alnarp presenterar vi ett axplock ur den forskning som sker i Alnarp, i populärvetenskaplig form.

Viveka Sernvi Hansson

Viveka Sernvi Hansson, Växtproteinfabriken

How can residues from farming be turned into plant proteins valuable for various applications?

Take the chance to get to know the Plant Protein Factory. The vision behind this very exciting project will be presented and the plans to turn parts of Mellangård into a living lab.

Presentationen sker på engelska.

Tid: 2019-12-19 15:00 - 15:40
Ort: Alnarp
Lokal: Foajén, Alnarpsgården
Mer information:

Under hösten har vi presenterat tre föreläsningar. Se hela höstens program här!

Föredragen sker på torsdagar 15.10-15.40 (fika serveras från kl 15) i Foajén på Alnarpsgården.

Målgrupp är främst studenter och anställda men även företagare på campus, alumner och intresserad allmänhet är välkomna.

Evenemanget är ett samarbete mellan LTV-fakulteten, SLU-biblioteken och Kommunikationsavdelningen LTV.