Nya studiemiljön i Alnarp invigd!

Publicerad: 19 september 2019

Äntligen! var det många som utropade vid invigningen av den nya studiemiljön på andra våningen på Biblioteket i Alnarp.

Camilla Westerborn, lokalstrateg vid Fastighetsavdelningen, inledde invigningen med att berätta hur planeringen för att göra denna plats till en modern och trivsam arbetsplats för studier och grupparbeten började redan 2016.

Flera olika workshops med lärare, studenter och inredningsarkitekter senare är allt klart och lokalen kan börja användas.

Prodekan Karl Lövrie, tillsammans med kårordförandena Hanna Silwer (ASK) och Hedda Pålsson (LMK) klippte bandet för en härlig fortsättning i den nya miljön för studenterna.

Invigningen arrangerades tillsammans med VentureLab@slu som ordnade en inspirationsföreläsning kring framtidens livsmedel och som bjudit in kocken och matinspiratören Andreas Malmgren från Hushållningssällskapet som bjöd just på det!