Årsberättelse 2018-Skog Alnarp

Publicerad: 13 mars 2019

Ett bra år 2018 för Institutionen för Sydsvensk skogsvetenskap i Alnarp.

Under förra året publicerade forskarna på institutionen drygt 70 expertgranskade vetenskapliga artiklar. Det är i nivå med rekordnoteringen året innan och en mångdubbling jämfört med början av 2000-talet.
Institutionens årsberättelse för 2018 pryds av ett fantastiskt omslag av porträttbilder, som togs under alumni-konferens i Estland, sommaren 2018. De flesta är studenter som tagit del av kurserna inom Institutionens flaggskepp, Master programmet Euroforester. Nu finns ett stort och växande nätverk av tidigare studenter, varav många nu återfinns på nyckelpositioner inom företag, förvaltning och universitet i länderna runt Östersjön. Institutionens utbildningssatsning började kring sekelskiftet, och för att bredda utbildningen är arbetet nu i full gång med ytterligare två nya kursprogram. Vi har en spännande tid framöver.

Ladda ner Årsberättelsen 2018