14 mar
15 mar

Alnarp

Vernissage och utställning av studenter i Alnarp

Studentvernissage 2024

Studenter inom formlära- och designkurser ställer ut sina projekt i Alnarpsgården.

Den 14 och 15 mars kommer studentprojekt pryda Ateljén, Arken samt korridoren i Alnarpsgården.

Studenterna i formlärakursen "Dialog med en plats" LK0300 ställer ut i Ateljén och korridor på Alnarpsgården under temat Landskapets anatomi.

Gestaltningsarbeten från kursen “Design Project - Site, Concept and Theory” kan beskådas på Arken i Alnarpsgården. Studenterna har tagit fram strategier och motsvarande landskapsarkitekturförslag för Rosengård i Malmö som syftar till att stärka och stödja gemensamhet och allmänningar.

Vernissage för båda projekten sker den 14 mars kl. 16.00.

Victoria Sjöstedt, Universitetsadjunkt vid Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning

E-post: victoria.sjostedt@slu.se
Tel: +46 40 415161

Peter Dacke, Universitetsadjunkt vid Institutionen för landskapsarkitektur, planering och förvaltning