SLU-nyhet

Microsoft stänger tillgång till "To Do"

Publicerad: 08 mars 2021

Microsoft Appen "To Do" stängs för alla SLU konto. Senast den 10:e mars kan man backa upp ev. data sparat i To Do.

Från och med den 11 mars 2021 kommer du inte längre kunna logga in i Microsoft To Do med ett SLU-konto. Det gäller både anställa och studenter. Anledningen är att Microsoft inte längre tillhandahåller tjänsten för organisationer som SLU. Förändringen beror på att Microsoft har hittat ett bugg i licenshanteringen kring To Do och nu åtgärdat det.

Detta berör inte att-göra listor i Microsoft Planner eller Microsoft Outlook vilket kommer fortsätta fungera som vanligt.

Om du använder Microsoft To Do i dagsläget behöver du senast den 10 mars 2021 säkerhetskopiera din data för att säkerställa att du inte förlorar den.

Om du har ett privat konto i Microsofts moln är det inte påverkat av detta.  Det gäller bar SLU konto som har e-post som slutar med "@slu.se".

 

För att säkerhetskopiera din data gör du enligt följande:


1) Logga in på ditt konto i Microsoft To Do "https://todo.microsoft.com/"

2) Markera de uppgifter du vill spara, klicka på elipsen ( … ) bredvid Tasks och välj Print list

3) Välj vad som ska skrivas ut och klicka Print

4) Välj skrivare (fysisk eller pdf) och tryck Print igen.


Kontaktinformation

IT-Support Servicedesk, SLU

Direktsupport: 018-67 6600 tonval 
Öppet 08.00-16.00

Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se