Ny prefekt på BT

Publicerad: 30 maj 2019

Den första juli kommer Hanna Sassner att ta över rollen som prefekt efter Linda Tufvesson som tar tjänstledigt från SLU för annan anställning.

Hanna, vem är du?
Från början biolog och disputerad i etologi/försöksdjursvetenskap (SLU, 2004) och har arbetat med tillämpad etologi, djurhållning och djurvälfärd på ett flertal olika djurslag. Bor på växtodlingsgård utanför Löberöd med min man som är agronom och min dotter på snart 13 år.

Vad har du gjort innan du nu kommer till BT?
Har nyligen avslutat ett forskningsprojekt om hästvälfärd på ridskolor tillsammans med Jenny Yngvesson på HMH, SLU och filosofen Petra Andersson på Göteborgs Universitet. Kommer senast från Flyinge AB där jag varit forskningsansvarig och lärare på Hippologprogrammet, SLU och flera YH-utbildningar men har även arbetat på som programansvarig och chef för riksanläggningarnas hovslagarutbildningar.

Något du vill säga till BT:arna?
Ser fram emot att lära känna institutionen och dess medarbetare och hoppas att vi tillsammans kan arbeta för institutionens fortsatta utveckling!