Över 500 studenter på internationell kurs

Publicerad: 04 september 2017

I ett Nyhetsbrev från Skog Alnarp berättar forskaren Vilis Brukas om Euroforester Master programmet, som är ett av Europas mest internationella skogliga utbildning på avancerad nivå. Vilis Brukas är kursansvarig för en utav kurserna på programmet.

I skånska Alnarp finns Europas mest internationella skogsutbildning.
Genom höstens intag av studenter, från 19 olika nationer, kommer över 500 personer att ha gått kursen om internationell skogspolitik.

• Euroforester är ett tvåårigt Mastersprogram.
  • Undervisningen är på engelska och studenterna kommer från ett många olika länder. I utbildningen ingår ett flertal utlandsresor.
  • Blivande jägmästare kan läsa enskilda kurser eller alla två åren som en del i utbildningen till jägmästare.
  • Studenter från andra skogsanknutna utbildningar kan bygga på sin kandidatexamen (3 år) med mastersutbildningen på Sydsvensk Skogsvetenskap, SLU Alnarp.

Läs hela Nyhetsbrevet HÄR