11 maj

Uppsala Sustainable Mobility Hackathon

evenemang |
Hackathon

Vad är hållbar mobilitet? Detta är en komplex fråga med många olika svar och nu har du en chans att vara med och utforma några av dem!

Sustainable Mobility Hackathon i Uppsala är ett event vars syfte är att ta fram lösningar till ett antal praktiska hållbarhetsutmaningar genom en kollaborativ, interdisciplinär problemlösningsprocess.

Hackathonent är en hybridevent som äger rum den 11-12 maj där man kan närvara antingen på plats i Green Innovation Park i Uppsala eller digitalt. Hållbarhetsutmaningarna som eventet är uppbyggt kring har tillhandahållits av bland andra Uppsala och Gävle kommuner. Deltagarna kommer dela in sig i lag och sedan ta fram en lösning på den hållbarhetsutmaning som laget är mest intresserade av, med prisutdelning till de lag som tar fram de mest kreativa lösningarna!

Vi söker nu engagerade och kunniga personer som vill vara med och utforma lösningar till dessa hållbarhetsutmaningar. Vi söker efter en mångfald av olika kunskaper och perspektiv till vårt Hackathon då kollaborativ problemlösning fungerar bäst när det finns ett brett spektrum av kunskap som kan föras samman.

Har du kunskaper inom samhällsvetenskap eller hållbarhetsstudier eller inom programmering, marknadsföring eller stadsplanering? Det viktiga är att du kan använda dina kunskaper för att bidra till en lösning på någon de aktuella utmaningarna. På samma vis välkomnar vi också alla olika nivåer av erfarenhet. Alla från studenter till erfarna forskare, men också kunniga människor utanför universitetets värld, är välkomna att delta. Det viktiga är att du har en kreativ ådra och en önskan att bidra till ett bättre samhälle. Med tanke på detta blir Hackathonet också ett tillfälle att träffa, knyta kontakter och ha kul med en massa nya och spännande människor!

Man kan anmäla intresse som en del av ett redan färdigt lag, eller så kan man anmäla sig ensam, och hitta sitt lag innan eventet börjar, tillsammans med våra community managers.

Vill du veta mer om Hackathonet, utmaningarna osv. Kan du klicka på någon av länkarna nedan.

Välkommen!