25 okt

Relaskopet, plan 1, Skogishuset, SLU, Umeå

Forest Social: Forest Sami and Sami forests

seminarier, workshops |

På denna föreläsning kommer Gudrun Norstedt, forskare vid Várdduo-Centrum för samisk forskning, Umeå universitet, att presentera sin forskning.

Föreläsningen är en del av Forest Social, en föreläsningsserie från Future Forests som riktar sig till samtliga studenter vid SLU och Umeå universitet.

Mer information om Gudrun Norstedt

Forest Social

Vad betyder skogen för oss, för samhället och vår kultur? Skogen är en del av samhället men samhället är också en del av skogen. Vilka frågor behöver vi ställa för att förstå detta samband bättre? Det är några utgångspunkter som denna föreläsningsserie vill belysa.

Föreläsningarna strävar efter att inspirera till tvärvetenskapliga perspektiv på skogen och undersöka sambanden mellan skogen och samhället.

På föreläsningarna kommer forskare inom konst, humaniora och samhällsvetenskap att presentera sin forskning. Efter föreläsningarna är det öppet för frågestund och diskussion. Föreläsningarna hålls på engelska. Arrangören bjuder på fika.

Forest Social

Tid: 2023-10-25 13:30 - 14:30
Ort: Umeå
Lokal: Relaskopet, plan 1, Skogishuset, SLU