Ny sökning
FÖ0428

Marknadsföring

Information från kursledaren

Varmt välkommen till Sveriges Lantbruksuniversitet och kursen Marknadsföring!

Vi träffas klockan 9.15, 2021-11-02 i sal N för kursintroduktion! Fastslaget schema hittar ni på Canvas.

Hälsningar Annie

Här kommer allmän information om studentkonto, registrering på kurs, samt annan praktisk information:

Studentkonto

Studentkonto behövs för att komma åt bl.a. Ladok, Canvas och mejl. För information om hur du skapar ett studentkonto, se här: https://student.slu.se/studieservice/it-stod1/support/ny-student-kom-igang/.

Registrering på kurs

Självregistrering på kurs görs i Ladok mellan 2021-10-18 och 2021-11-02. Kom ihåg att du måste vara antagen och registrerad för att gå kursen.

Har du antagits till kursen med villkor behöver du skicka din meritlista till kursledaren som avgör om du får registreras. Gör detta så snart som möjligt då granskning kan ta några dagar.

Särskilt studiestöd

Har du behov av särskilt stöd ska du informera kursledaren om det redan vid kursstart så att eventuella särskilda arrangemang kan ordnas. Vid examination följer du instruktionerna som du finner i tentamensanmälan. Mer information finner du här: https://student.slu.se/studieservice/studiestod/funka/

Avbrott på kurs

Om du avbryter kursen skall du meddela utbildningsadministrationen på econ-edu@slu.se som i sin tur meddelar kursledaren och lägger in ett avbrott i Ladok efter studentens godkännande. Du kan själv anmäla tidigt avbrott (inom 3 veckor efter kursstart) via Ladok Student på studentwebben.

Tentamina

Du blir automatiskt anmäld till första tentamen i kursen. Observera att detta endast gäller vid ordinarie tentamen och inte omtentamen. Detta gäller endast hos Institutionen för ekonomi. Du finner din anonymitetskod i Ladok Student.

Rättade tentor kan vanligtvis hämtas onsdagar kl. 12.30 – 14.30 på Institutionen för ekonomi i rum D416 och D417 i Ulls hus, vån 4. På grund av Covid så är det bäst att mejla econ-edu@slu.se för att få hjälp med att hämta ut din tentamen.

Tveka inte att höra av dig till econ-edu@slu.se vid frågor.

Hälsningar
Administrationen

Kursvärdering

Kursvärderingen är avslutad

FÖ0428-20116 - Sammanställning av kursvärdering

Efter att kursvärderingen stängt har kursansvarig och studentrepresentanten upp till en månad på sig att skriva kommentarer. De publiceras automatiskt i sammanställningen.

Andra kursvärderingar för FÖ0428

Läsåret 2024/2025

Marknadsföring (FÖ0428-40120)

2025-03-25 - 2025-06-08

Läsåret 2023/2024

Marknadsföring (FÖ0428-40160)

2024-03-20 - 2024-06-02

Läsåret 2022/2023

Marknadsföring (FÖ0428-40076)

2023-03-22 - 2023-06-04

Läsåret 2020/2021

Marknadsföring (FÖ0428-20116)

2020-11-02 - 2021-01-17

Läsåret 2019/2020

Marknadsföring (FÖ0428-20077)

2019-11-01 - 2020-01-19

Läsåret 2018/2019

Marknadsföring (FÖ0428-20138)

2018-11-05 - 2019-01-20

Läsåret 2017/2018

Marknadsföring (FÖ0428-20046)

2017-10-30 - 2018-01-14

Kursplan och övrig information

Betygskriterier

Betygskriterier för FÖ0428

Kursmål

HP

3

4

5

Tentamen U/3/4/5

5

Redogöra betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; redogöra för marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Redogöra förutsättningar och betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; redogöra för marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Redogöra förutsättningar och betydelsen av centrala begrepp och modeller inom marknadsföring; kritiskt redogöra för betydelsen av marknadsföringens funktion i företag, organisationer och samhällsekonomin

Inlämningsuppgifter G/U

2

Godkända inlämningar som är inlämnade under given tidsperiod.

Projektarbete G/U

8

Sammanställa en marknadsföringsplan som är tydligt disponerad och välskriven samt göra detta under given tidsperiod. Studenten kan sätta upp väl anpassade mål för en organisations marknadsföring och med grund i dessa genomföra utförliga analyser samt föreslå väl avvägda strategier, program och kontroller av måluppfyllelse. Studenten kan tydligt redogöra för sina slutsatser och ge välstrukturerad och konstruktiv återföring till andra studenter. Aktiv närvaro på seminarier kopplade till projektarbetet.

Betyg 4 eller 5 på tentamen kan endast fås vid ordinarie tentamenstillfälle och kurstillfällets första omtentamenstillfälle. Kurser som kompletteras utanför kursens tidsram examineras på skalan U-G.

Litteraturlista

  1. Principles of Marketing: Scandinavian edition (2nd edition). Författare: Kotler, P., Armstrong, G., och Parment ISBN: Pearson Education Ltd, UK Kommentar: Följande bok går också bra: Philip Kotler, Anders Parment. 2017. Marknadsföring: teori, strategi och praktik.

Kursfakta

Kursen ges som en fristående kurs: Ja Kursavgift: Studieavgift, endast för medborgare utanför EU, EES, och Schweiz: 26165 SEK Nivå: Grundnivå (G1N)
Ämne: Företagsekonomi
Kurskod: FÖ0428 Anmälningskod: SLU-20116 Plats: Uppsala Distanskurs: Nej Undervisningsspråk: Svenska Ansvarig institution: Institutionen för ekonomi Studietakt: 100%