Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
Här får du information om hur du får tillgång till ditt studentkonto på SLU. Studentkontot ger dig tillgång till SLU:s datorer, nätverk, skrivare och e-post.
För höstteminen så kan man hämta ut konton från mitten av augusti. För vårterminen är det början av januari som gäller.
För att få tillgång till ditt studentkonto vid SLU behöver du vara antagen på en kurs. Observera att om du inte har ett svenskt personnummer måste du kontakta IT-stöd för att få tillgång till ditt konto.
Du kan läsa instruktionen för kontouthämtning eller gå direkt till sidan där du kan kvittera ut ditt användarkonto. Du blir då omdirigerad till Antagning.se och kan kvittera ut ditt SLU-konto med hjälp av din inloggning till Antagning.se.
Innan du får kontot ska du läsa igenom de föreskrifter som gäller för utnyttjande av IT-resurser och acceptera dessa genom att sätta kryss i rutan.
Om du har problem med detta kontakta IT-stöd. Medtag id-handlingar och antagningsbesked vid besök på plats.
Studentkontot avaktiveras sju år efter din senaste registrerade kurs.
Din datamapp i SLU:s fillagringssystem raderas ett år efter examen. Ett gott råd är således att om du har data sparat där som du vill ha tillgång till efter din examen bör du spara det på något eget datalagringsmedia.
Om du inte tar ut examen kommer ditt data att raderas när det gått ett år utan att studieresultat registrerats i Ladok.
Gå till denna checklista om du vill komma igång snabbt!
Klicka här om du vill du ha mera utförlig information om utskriftssystemet.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se