Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
Med studentkontot kan du logga in på SLU:s nät, studentdatorer, studiesystem, studentmejl och använda bibliotekets resurser. Är du antagen till höstterminen kan du aktivera studentkontot som tidigast sista veckan i juli.
Som ny student på SLU kan du kvittera ut ditt konto först när du är antagen till ett program eller en kurs och är överförd till Ladok. Du kan alltså aktivera ditt studentkonto tidigast efter sista veckan i juli för höstterminen och tidigast efter sista veckan i december för vårterminen.
Har du gjort en efteranmälan behandlas den utifrån anmälningsdatum och det kan då variera när antagningen kan göras.
För att få tillgång till ditt studentkonto vid SLU behöver du vara antagen på en kurs.
Du kan läsa instruktionen för kontouthämtning eller gå direkt till sidan där du kan kvittera ut ditt användarkonto.
Innan du får kontot ska du läsa igenom de föreskrifter som gäller för utnyttjande av IT-resurser och acceptera dessa genom att sätta kryss i rutan.
Om du har problem med detta kontakta IT-stöd. Medtag id-handlingar och antagningsbesked vid besök på plats.
Studentkontot avaktiveras två år efter din senaste registrerade kurs avslutats.
Din datamapp i SLU:s fillagringssystem raderas ett år efter examen. Ett gott råd är således att om du har data sparat där som du vill ha tillgång till efter din examen bör du spara det på något eget datalagringsmedia.
Om du inte tar ut examen kommer ditt data att raderas när det gått ett år utan att studieresultat registrerats i Ladok.
Gå till denna checklista om du vill komma igång snabbt!
Klicka här om du vill du ha mera utförlig information om utskriftssystemet.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se