Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
För att använda SLUs IT-baserade tjänster, så som inloggning till studentportal, datorsalar, WiFi, e-post, och utskrifter, så behövs ett studentkonto. Här får du information om hur du får tillgång till ditt studentkonto på SLU.
Som ny student vid SLU kan du kvittera ut ditt konto först när du finns antagen i Ladok. För vårterminen sker detta efter vecka 2, och på höstterminen efter vecka 32. Har du gjort en efteranmälan behandlas den utifrån anmälningsdatum och det kan då variera när antagningen kan göras.
För att få tillgång till ditt studentkonto vid SLU behöver du vara antagen på en kurs. Observera att om du inte har ett svenskt personnummer måste du kontakta IT-stöd för att få tillgång till ditt konto.
Du kan läsa instruktionen för kontouthämtning eller gå direkt till sidan där du kan kvittera ut ditt användarkonto.
Innan du får kontot ska du läsa igenom de föreskrifter som gäller för utnyttjande av IT-resurser och acceptera dessa genom att sätta kryss i rutan.
Om du har problem med detta kontakta IT-stöd. Medtag id-handlingar och antagningsbesked vid besök på plats.
Studentkontot avaktiveras sju år efter din senaste registrerade kurs.
Din datamapp i SLU:s fillagringssystem raderas ett år efter examen. Ett gott råd är således att om du har data sparat där som du vill ha tillgång till efter din examen bör du spara det på något eget datalagringsmedia.
Om du inte tar ut examen kommer ditt data att raderas när det gått ett år utan att studieresultat registrerats i Ladok.
Gå till denna checklista om du vill komma igång snabbt!
Klicka här om du vill du ha mera utförlig information om utskriftssystemet.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se