Ny version av IA-appen

Publicerad: 27 november 2023
Nya IA-appen

Nu finns en ny version av IA-appen tillgänglig för alla anställda och studenter på SLU. Appen finns för iOS och Android, på svenska och engelska. Du kan ladda ner appen kostnadsfritt från Google Play respektive Appstore.

Med appen registrerar du enkelt en arbetsmiljöhändelse om inträffat, exempelvis ett tillbud, olycksfall eller miljö-och säkerhetsärenden. Att anmäla via appen kan vara smidigt när det inte lämpar sig att anmäla via en dator. Det kan exempelvis handla om medarbetare eller studenter som utför uppgifter utomhus, medarbetare som är på tjänsteresa eller för de som inte arbetar i kontorsmiljö.

Chefer har även möjlighet att göra skyddsronder och riskanalyser via appen.

Observera att om du som chef har skapat en skyddsrond i den gamla appen som fortfarande är öppen så behöver den klarmarkeras/avslutas.

Gör så här:

1. Ladda ner den nya IA-appen via Google Play/Appstore. Appen heter IA – avvikelser i arbetsmiljön. Logga in manuellt med följande uppgifter:
  • Användare:SLUapp
  • Lösenord:SLUapp2019
  1. Se till att välja rätt anställningsenhet i rullisten.

2. När du har laddat ner den nya appen så radera den gamla.
    Den gamla appen kommer fungera till och med sista mars 2024 för en smidig övergång.

3. Nu är allt klart för att anmäla.