Var med och förbättra SLU-biblioteket!

Publicerad: 18 februari 2020
Glad och ledsen emoji, illustration.

Biblioteket vill att du ska ha en så bra upplevelse som möjligt av de tjänster, system och lokaler som du använder i din vardag. Vi vill att de ska vara enkla att använda för alla och genomför därför olika tester och undersökningar för att säkerställa detta. För att underlätta arbetet har vi startat en användarpanel. Nu efterlyser vi dig som vill gå med i panelen!

Alla kan vara med i panelen, det spelar ingen roll om du är student eller anställd vid SLU. Du behöver inte heller ha ett lånekonto eller vara van vid att använda våra tjänster eller ofta besöka biblioteket.

Så är det att vara med i panelen

Du som väljer att ingå i panelen kommer att bli kontaktad med förfrågningar om att delta i olika typer av undersökningar (max fyra stycken per läsår). Det kan röra sig om användartester av våra system och vår webbplats, men också undersökningar som syftar till att utvärdera våra lokaler och vår service, i form av intervjuer, fokusgrupper eller enkäter.

Om du som student väljer att delta i en undersökning så får du en gåva, t.ex. en biobiljett, som tack.

Mer information och anmälan hittar du på bibliotekets webbsida om panelen.