Vernissage och konstutställning

Publicerad: 13 november 2019

SLU-biblioteket i Alnarp bjuder in till vernissage och konstutställning med blandade konstformer (foto, målningar och hantverk). Utställningen är också startskottet för bibliotekets nya permanenta utställningsyta för studenternas egen konst.

Utställningen arrangeras som en del av Culture@Campus, ett initiativ inom projektet för mer levande campusområden. De medverkande konstnärerna är verksamma både lokalt och internationellt.

Ett led i projektet är sträva efter att utforma universitetets miljöer utifrån studenternas behov och önskemål. Initiativet till utställningen kommer från studenterna själva, som förutom en allmän konstutställning också efterfrågat en offentlig yta där studenternas egen konst kan ställas ut. Studenter bjuds därför in att ställa ut också sina egna projekt, en möjlighet som kommer att finnas kvar också efter att utställningen avslutats.

Utställningen invigs den 2 december, då det bjuds på tilltugg mellan 12.00 och 14.00. Därefter kan du beskåda konstverken fram till och med den 20 december.

Fakta:

Datum och tid för vernissage: 2 december kl. 12.00–14.00