Äntligen premiär för filmerna om SLU!

Publicerad: 09 april 2018

Vi frågade våra SLU:are: Hur bidrar du till en bättre värld?

Är du lika nyfiken som vi på att äntligen få se de olika filmerna som medarbetare, studenter och alumner har varit med och gjort genom collaborative storytelling?

Filmen om SLU - made by us

Vad gör vi på SLU för att med utmanande vetenskap bidra till en hållbar, levande och bättre värld? Du missar väl inte att gå in och kika?

Idag presenterar vi stolt Filmerna om SLU – made by us som ger en inblick i det arbete vi på SLU gör för utmanande vetenskap och för att bidra till en levande värld.

Idag finns sex filmer. Huvudfilmen är en längre film som ger en blandning av olika ämnen. Dessutom finns fem temafilmer som har gjorts utifrån det material vi fick in: djur, livsmedel, skog, student samt miljö och vatten.

– SLU är ett fantastiskt universitet. Vi utbildar och forskar om frågor som är viktiga för planetens framtid. Vi vågar utmana etablerad kunskap och vi löser riktiga problem, säger SLU:s rektor Peter Högberg.

Grundtanken med projektet är att knyta samman alla SLU:s olika delar genom att bjuda in alla de som formar SLU, nämligen personerna på universitetet, att vara med och bidra. Alla medverkande filmade själva sina berättelser. I filmerna ser du några glimtar av alla de filmer vi fick in.

SLU är ett relativt litet universitet, men vi har otroligt mycket tung forskning, en hel del utbildningar och är en viktig pusselbit i Sveriges omställning till ett mer hållbart samhälle, genom den fortlöpande miljöanalysen.

Frågor?

Kontakta gärna projektgruppen om du har några frågor kring projektet:varumarke@slu.se