Minnesstund för fakultetsdirektör Anders Eriksson

Publicerad: 12 april 2018
Bild på Anders Eriksson.

En minnesstund för Anders Eriksson kommer att hållas på onsdag 18 april, klockan 15.00-16.00 i ULS kårhus på Ultuna. Alla är välkomna att delta.

Anders Eriksson, fakultetsdirektör vid NJ-fakulteten, avled hastigt i samband med en singelolycka den 11 april.

Anders Eriksson var en välkänd profil på SLU, en plats som han ägnade en stor del av sitt liv åt. Han tog agronomexamen här, disputerade i mikrobiologi och kom senare till fakultetsadministrationen, där han bl a var en av de drivande personerna bakom nybyggena i Ultuna.

- Det är med bestörtning och sorg jag mottagit budet om Anders Erikssons bortgång, säger rektor Peter Högberg. Nu går våra tankar till Anders närmaste, och till hans många vänner både här på SLU och i omvärlden.

Anders Eriksson blev 49 år.