#pluggahållbart & #studysustainably

Publicerad: 31 oktober 2017

NJ-fakulteten växlar upp sina satsningar på att få fler unga att hitta till och söka våra utbildningar. Vid sidan av #pluggahållbart har systerkampanjen #studysustainably dragit igång för att fler ska upptäcka våra masterutbildningar. Ny studentprojektledare för kampanjerna är Ylva Henriksson.

#pluggahållbart och #studysustainably ska genom synlighet och spridning i sociala medier sprida kännedom om NJ-fakultetens utbildningsprogram. Studenter vid programmen fyller kampanjerna med innehåll och arbetet leds av Ylva Henriksson, som själv läser agronom-livsmedel, med stöd av kommunikatör Li Gessbo.

#studysustainably

Målgruppen är svenska och utländska studenter med behörighet till NJ-fakultetens masterprogram. Syftet är att visa upp utbildningsprogrammen och hur det är att vara student vid SLU i Uppsala. Kampanjen har startat och pågår till mitten av april.

För att nå ut till så många som möjligt och få spridning kan du hjälpa till genom att själv följa och dela händelserna i de olika kanalerna:

Facebook www.facebook.com/studysustainably
Instagram www.instagram.com/studysustainably
Twitter twitter.com/stdysustainably

Studenter som jobbar i kampanjen är Alexandra Mendebaba, Agricultural Economics and Management, Ana Calvo Robledo, Environmental Communication and Management samt Sadiq Zafrullah, Rural Development and Natural Resource Management.

#pluggahållbart

Målgruppen är gymnasieelever och andra som kan vara intresserade av våra grundutbildningar. Särskilt fokus ges programmen biologi och miljövetenskap, agronom-livsmedel, agronom-mark/växt och agronom-landsbygdsutveckling. Kampanjen drar igång på allvar i januari och pågår till sista ansökningsdag i april. Se www.slu.se/pluggahallbart

Hjälp till!

• Följ #pluggahållbart och #studysustainably på sociala medier och bjud in kolleger, vänner och familj att följa oss.
  • Tagga dina egna relevanta tweets, instagrambilder och facebookinlägg med #pluggahållbart och/eller #studysustainably.
  • Dela våra inlägg på sociala medier för att öka räckvidden.
  • Berätta om kampanjen för alla du känner – spread the word!

Vi tar gärna emot idéer och förslag på innehåll. Vet du någonting som kan vara intressant att lyfta? Det kan handla om utbildningarna eller om forskning, innovation och nyheter som har med utbildningarna att göra. Vi vill gärna även få kontakt med alumner som kan berätta om sin karriär. Har du tips - hör av dig!

Ylva Henriksson, livsmedelsagronomstudent år 4
Projektledare #pluggahållbart och #studysustainably