19 maj

SLU Campus Ultuna, Ulls hus., Ultuna

Inspirationsdag om universitetsstudier 19 maj kl 9.30-14.00

Välkommen till en inspirationsdag med Uppsala universitet, Sveriges lantbruksuniversitet (SLU) och Uppsala kommun. På inspirationsdagen får du höra mer om studier på universitetet och om hur vägen till studier kan se ut.

Inspirationsdagen är en dag för dig som vill veta mer om att studera på universitet. Dagen består av ett program med utbildningsmässa och presentationer. Vilka olika utbildningar finns på SLU och Uppsala universitet? Hur kan jag tänka när jag väljer utbildning? Hur fungerar studier på vuxenutbildningen? Det är exempel på frågor som besvaras under inspirationsdagen.

Du får även höra mer om framtidsutsikter och vilka kompetenser som behövs i Uppsala län.

Inspirationsdagen är gratis men du behöver anmäla dig för att kunna delta.

All information är på svenska.

Läs mer och anmäl dig på: Inspirationsdag för universitetsstudier 19 maj - Uppsala kommun

Program

Under dagen har du möjlighet att besöka utbildningsmässan och gå på olika presentationer. Programmet presenteras nedan.

• Dörrarna öppnar 09.30
  • Utbildningsmässa 10.00-14.00

Utbildningsmässan börjar 10.00 och pågår under inspirationsdagen. Du är välkommen att träffa oss på mässan för att prata om utbildning.

På mässan har du möjlighet att träffa representanter och studie-och yrkesvägledare från bland annat Uppsala universitet, SLU, Utbildnings- och jobbcenter (vuxenutbildning), Uppsala folkhögskola och UHR. Här kan du prata med oss om behörighet, antagning, stöd inför studier, olika utbildningar och mycket mer. Du får också möjlighet att fika med studenter.