Ultuna + Zoom

Välkommen till VH-fakultetens docentföreläsningar 24 november

docentföreläsningar |

Välkommen till VH-fakultetens docentföreläsningar den 24 november. Föreläsningarna ges på plats på Ultuna campus men även via Zoom webinar.

Dagens schema

9.00

Erika Chenais i forskarutbildningsämnet klinisk vetenskap med inriktning veterinärmedicinsk epidemiologi.
Pests, pigs, people, poverty and their entanglements: multidisciplinary research for improved disease control.

Föreläsningen ges på engelska

10.00

Kartik Baruah i forskarutbildningsämnet husdjursvetenskap med inriktning fisknutrition.
Nutraceuticals for smart aquaculture: from modes of action to practical application.

Föreläsningen ges på engelska.

11.00

Christos Palaiokostas i forskarutbildningsämnet husdjursvetenskap med inriktning avel och genetik inom akvakultur .

Improving aquaculture stocks through selective breeding: Orientating in the labyrinth of genomic technologies and prediction models.

Föreläsningen ges på engelska.

Zoom Webinar

Föreläsningarna kommer att ges i sal K i Undervisningshuset på Ultuna Campus. För de som inte kan delta på plats finns möjlighet att följa föreläsningarna via Zoom Webinar. För att få Zoom-länken krävs att du registrerar ditt deltagande genom att följa denna länk:

Observera att länken inte fungerar förrän precis innan föreläsningen startar. https://slu-se.zoom.us/webinar/register/WN_yS2nRKpiQUyh00cwMPEuyQ

Föreläsningarna kommer även att spelas in för att inom kort finnas tillgängliga en period på SLU Play.

Tid: 2021-11-24 09:00 - 12:00
Ort: Ultuna + Zoom