Vill du bli digital studentambassadör för SLU?

Publicerad: 21 april 2023
Studenter på campus

Läser du ett grundprogram eller ett svenskspråkigt masterprogram på SLU? Vill du inspirera andra till att börja plugga? Har du även ett intresse för sociala medier och vill tjäna extra pengar på sidan av dina studier? Om ja, ansök till att bli digital studentambassadör för SLU!

Vi söker studenter från våra grundprogram och svenskspråkiga masterprogram som vill:

• Dela med sig av sina upplevelser av studentlivet på Instagramkontot @slu.student och ta emot personer som är intresserade av att börja plugga på SLU inom projektet ”Skugga student”.
  • Inspirera andra till att hitta rätt utbildning, berätta om studentlivet och visa upp SLU.

@slu.student är ett av SLU:s officiella Instagramkonton. Målgruppen för kontot är ungdomar i åldern 17-25 år som är intresserade av att börja plugga. Projektet ”Skugga student” går ut på att ta emot personer som är intresserade av att börja plugga på en av SLU:s utbildningar och svara på deras frågor.

Som digital studentambassadör ska du:

• Ingå i ett team med andra studenter och tillsammans uppdatera på Instagramkontot @slu.student.
  • Svara på frågor som rör utbildning, studentliv och hur det är att plugga på SLU.
  • Erbjuda hjälp att hitta rätt information på webben.
  • Arbeta med projektet “Skugga student”.

För att lyckas i rollen som digital studentambassadör måste du:

• Ha ett intresse för sociala medier och tycka om att producera engagerande innehåll.
  • Ha en positiv syn på universitetsstudier och studentlivet.
  • Vara flexibel och kunna besvara frågor snabbt.
  • Ha god samarbetsförmåga och tycka om att arbeta med andra samtidigt som du kan vara självständig i ditt arbete.

Ansökan:

Låter tjänsten intressant? Skicka in en intresseanmälan till study@slu.se senast 15 maj 2023. I din ansökan vill vi att du anger namn, e-post, utbildning, campus och vilken årskurs du studerar. Vi vill också att du skriver några rader om dig själv och varför du vill arbeta som digital studentambassadör. Om du har arbetat med sociala medier tidigare får du gärna skicka med arbetsprover.

Uppdraget som digital studentambassadör startar i juni och sträcker sig fram till augusti 2024. Arbetet uppskattas till ungefär 2 timmar/vecka och lönen är 120 kr/timme. Arbetet med ”Skugga student” ingår inte i dessa timmar och lön betalas ut separat för detta uppdrag.

Om du blir antagen som digital studentambassadör kommer du att få mer information om SLU, arbetet med sociala medier och vad det innebär att arbeta med projektet ”Skugga student”.

Varmt välkommen med din ansökan!