Kontaktinformation
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se
För att få full tillgång till Ladok student behöver du höja din tillitsnivå till AL2 på ditt SLU-konto. Det gör du genom att verifiera din identitet via Bank-ID, eduID eller en engångskod som du får hos IT:s kundmottagning.
AL2-nivån får du enklast genom att verifiera dig med Bank-ID direkt i SLU:s ID-portal.
Har du inte Bank-ID kan du verifiera dig med hjälp av Sunets tjänst eduID via SLU:s ID-portal. Innan du verifierar dig med hjälp av eduID behöver du skapa ett eduID-konto. Du kan sedan verifiera din identitet med hjälp av ditt mobilabonnemang, brev hem till din postadress eller genom Freja+ (digitalt ID-kort). Läs mer om hur du skapar eduID och verifierar dig.
Har du inte Bank-ID eller eduID kan du besöka IT:s kundmottagning och visa upp din legitimation för att få en engångskod som du anger i ID-portalen.
Observera att det kan ta upp till 1 dygn efter att du har verifierat dig innan din nya tillitsnivå är överförd till Ladok student.
Via ID-portalen kan du också byta ditt SLU-lösenord eller hämta ut ett nytt om du glömt det.
IT-Support Servicedesk, SLU
Direktsupport: 018-67 6600 tonval 1
Öppet 08.00-16.00
Webb: support.slu.se
Mail: support@slu.se