Vill du jobba extra?  - SLU Global söker Dig!

Publicerad: 10 mars 2021
Tre ungdomar hoppar

Vi på SLU Global söker nu dig som är SLU-student och är intresserad av att jobba extra vid sidan av studierna.

SLU Global är en enhet på ledningskansliet som stöder universitetets arbete för global utveckling för att bidra till Agenda 2030, med ett fokus på låginkomstländer. Läs mer om SLU Global här.

Vi söker nu SLU-studenter som är intresserade att jobba extra vid sidan av studierna. Det kan gälla t.ex. att hjälpa till med praktiska arrangemang vid digitala möten, att ta anteckningar, och även mer analytiskt arbete. Vi betalar per timme.

Du pratar svenska och engelska, är inskriven vid ett program eller kurs vid SLU, och du är intresserad av hållbar global utveckling. Du bör vara van vid digitala plattformar som t.ex. Zoom.

Om detta låter intressant, skicka ett mejl till enast 15 mars, med ditt namn och kontaktuppgifter, en kort motivering till varför du vill göra detta, vilken kurs/program du går och gärna några rader om relevanta erfarenheter sedan tidigare.

De studenter som väljs ut kommer att ingå i SLUs globala studentpool, och tillfrågas om specifika arbetsuppgifter. I närtid har vi flera uppdrag på gång, bland annat inomSLU Youth Institute, ett samarbete med World Food Prize Foundation och svenska gymnasieskolor, förberedelser inför FNs Food Systems Summit, och flertalet klimatdialoger.

Notera att man måste få arbeta i Sverige för att vara aktuell för dessa uppdrag.