Syltahallen i Ultuna öppnar upp!

Publicerad: 05 oktober 2021

Efter en tids nedstängning på grund av pandemin har Syltahallen i Ultuna nu öppnat upp. Hallen är öppen för alla anställda och studenter.

Ultunapersonalens idrottsförening, UPIF bedriver idrotts-och motionsaktiviteter av olika slag. Det finns möjlighet till både inom- och utomhusaktiviteter. Det finns schemalagda aktiviteter men det är också möjligt att boka tider för enskilt spel eller annat idrottsutövande se UPIFs webbsida.

Yoga och zumba återupptas i oktober och alla anställda och studenter kan delta kostnadsfritt. Schemat för dessa aktiviteter sträcker sig till och med vecka 50. Vårschema 2022 publiceras i januari.

Yoga

Varje måndag fr.o.m. 11 oktober till 13 december kl. 13:00-14:00. Välkommen till avslappnande meditativ yoga med målet att bjuda in lugn och närvaro. Det är en enkel typ yoga och du behöver inte ha några tidigare yogaerfarenheter. Ta med egen yogamatta/handduk att sitta på och gärna något varmt att svepa om dig till den avslutande vilan. Vid frågor kontakta instruktör Anna Westin

Zumba

Varje torsdag fr.o.m. 21 oktober till 16 december kl. 11:15-12:00. Zumba är en dansbaserad gruppträning. Inga förkunskaper krävs och alla är välkomna! Ta med inneskor och ett glatt humör. Vid frågor kontakta instruktör Anna Westling.

Välkommen att motionera i en härlig miljö!