Ny Canvasguide utvecklar dina studiestrategier!

Publicerad: 08 oktober 2021

I SLU-bibliotekets Canvasguide “Utveckla dina studiestrategier” hittar du tips på hur du kan utveckla din studieteknik. Guiden innehåller bland annat exempel på appar och verktyg som kan underlätta dina studier.

Högskolestudier skiljer sig på många sätt från studier på gymnasiet, folkhögskola eller Komvux. Att utveckla en studieteknik som passar dig är därför viktigt för studieresultatet!

I Canvasguiden "Utveckla dina studiestrategier" hittar du förslag och tips på hur du kan plugga smart(are). Du får bland annat tips på minnestekniker, hur du kan tänka kring tidsplanering, läs- och anteckningsstrategier och förslag på appar och webbtjänster som kan underlätta under studierna.

Du hittar guiden på studentwebben, men det är även möjligt att spara den till din egen Canvasöversikt. Guiden är framtagen av SLU-biblioteket i samarbete med studievägledningen.