Rafflande och stundtals jämn match

Publicerad: 18 februari 2020
Medarbetarnas lag i Ultuna Winter Classic, foto.

Den årliga matchen mellan studenter och anställda i rinkbandy avgjordes den 12 februari i en spännande och stundtals jämn match på Studenternas IP i Uppsala som studenterna till slut vann med 11–5.

Matchen spelades på Studenternas IP och vi hade ett bra lag och såg fram emot en tät och jämn match. Efter sedvanlig nationalsång av gossar ur ULS så började matchen.

Under de första fem minuterna visade studenterna upp en oerhörd snabb och variationsrik rinkbandy där vi anställda mest stod som statister och såg på. Det dröjde inte länge förrän både en och två bollar hade letat sig in bakom vår annars suveräna målvakt från repro – Mikaela Tobar.

Vi återhämtade oss dock och började få igång ett eget spel. Bitvis var siffrorna ganska jämna men när det i andra halvlek började regna så hade vi anställda inget att sätta emot ...

Studenterna vann till slut med 11–5. Även detta år hade de yngre flera raska spelare som vi hade svårt att få kontroll över. Vi ser redan fram emot nästa år då revanschen säkert kommer.

Matchreferat: Thommy Fredriksson, fastighetsavdelningen på Ultuna.