Ny Resurs ute

Publicerad: 31 januari 2019

SLU:s personaltidning har nu kommit med terminens första nummer. Utskicket du fått i din inkorg i mejlen ser lite annorlunda ut jämfört med hur det brukar se ut. Nu ska jag förklara varför.

Men först länken till Resurs. Den är inte ändrad. https://resurs.slu.se/

Jo, tidigare blev utskicket en lång lista med bilder och korta texter med länk till den den specifika artikeln. Vi i redaktionen tänkte att det kanske förvirrar mer än det gör nytta. Därför tog vi bort den långa listan och länkar nu från utskicket du fick i mejlet direkt till förstasidan av Resurs. Smart, va?

Där har du alla de nya artiklarna. Klicka på rubrik eller bild så kommer du till artikeln. När du sedan vill tillbaka till förstasidan så klickar du bara på ordet Resurs högst upp på sidan. Det är så väldigt enkelt. Om det trilskas för dig är du mycket välkommen att ringa någon av oss i redaktionen så ska vi hjälpa dig. Se kontaktuppgifterna nedan.

Frågan

I Resurs före jul frågade vi om det där med att fira jul var något för dig. Det var många som svarade och så här blev utfallet.

SLU:s medarbetare verkar vara hängivna julfirare.

Frågan i det här numret är: Hur äter du vanligtvis din lunch. Ja, det är en intrikat fråga. Man ska ju inte slarva med maten. I ställningen just nu leder alternativet "Egen lunchlåda" med 72 procent. Alternativet "Restaurang" har 28 procent medan de andra två inte har fått några röster alls. Hur ser dina lunchvanor ut?

Grid eller lista

I förra Resurs introducerade vi alternativen Grid eller Lista. Du hittar de två rutorna högt uppe till höger i Resurs. Klicka på dem och se hur vyn ändrar sig. Fiffigt, eller hur?

Några artiklar i urval

Värt att veta om SLU – en föredragsserie för att sprida kunskap om SLU:s forskning och andra verksamheter. Den är öppen för alla  och hålls på biblioteket.

Unik kontakt med ungdomar i kunskapsbygge på Skansen – Det är snart dags för invigning av Baltic Sea Science Center på Skansen i Stockholm. Det blir så häftigt.

SLU i Bryssel – SLU samverkar sedan några år med andra lärosäten i södra Sverige. Nu har dessa gått ihop och öppnat kontor i Bryssel.

Vad tycker du nu, då?

Vi som gör Resurs vill gärna – väldigt gärna – höra vad du tycker. Helst av allt vill vi få beröm förstås men vi är sådana som även tycker om lite skäll då och då. Under varje artikel finns en ruta där det med versaler står "JAG VILL KOMMENTERA ARTIKELN". Det är tydligt och bra. Det är bara att klicka där så ploppar det upp ett formulär. Det är så enkelt. Det går också bara att klicka på det lilla hjärtat. Det betyder att man tycker om det man läst. Hjärtan tycker vi om.

Eller skriv eller ring direkt till oss:

Redaktör
Vanja Sandgren, Skara • vanja.sandgren@slu.se • anknytning 7155