17 apr

Plantskolan, Segerstedthuset, Dag Hammarskjölds Väg 7, Uppsala

Klimatångest - Ja tack!

seminarier, workshops |

Detta är en workshop för dig som tänker och känner kring klimat- och ekosystemkriserna.

Ångest, ilska, sorg och andra känslor inför en kris, är inget konstigt och något som kan hjälpa oss att bli motiverade. Men det kan vara jobbigt att ha de här känslorna ensam, och utan stöd kan de leda till stress, uppgivenhet och passivitet. Under den här workshopen kommer vi att fokusera på hur vi kan skapa hopp, trygghet och handlingskraft med hjälp av klimatpsykologisk forskning.

Med hjälp av psykologisk kunskap och erfarenhet, kommer Kali Andersson från Klimatpsykologerna att dela med sig av vad som är viktigt att tänka på för att ta oss framåt, både mentalt och praktiskt. Fokus kommer att ligga på problemlösning, mental hållbarhet och hur vi kan skapa hopp genom gemenskap och handling. Deltagandet är gratis, projektet finansieras som ovan av allmänna arvsfonden.

Tid: kl. 17.30-19.30
Lokal: Plantskolan, Segerstedthuset, Dag Hammarskjölds Väg 7.

Anmäl dig senast 10 april 2023.
Länk till anmälan: https://doit.medfarm.uu.se/bin/kurt3/kurt/88333

Tid: 2023-04-17 17:30 - 19:30