17 mar

Loftet och Aulan, Alnarp

Branschdag för landskapsarkitekter i Alnarp

evenemang |

Den 17 mars är det dags för en ny upplaga av Landskapsarkitekturdagen på SLU i Alnarp. Landskapsarkitekturdagen är en branschdag som anordnas av andraårsstudenter på landskapsarkitektprogrammet.

Dagen bjuder in yrkesverksamma och studenter till en gemensam plats att mötas på kring landskapsarkitekturens olika aspekter. Förutom den uppskattade företagsmässan innehåller dagen spännande föreläsningar och en chans att knyta nya kontakter som vidgar perspektiv.

Följ Larkdagen på Instagram: www.instagram.com/larkdagen

Temat för årets branschdag är Landscaping in time

Tid och rum är oskiljaktiga.

Under arbetet med att designa våra utrymmen kan tidsaspekterna inte förbises - med tiden följer förändring. Vissa förändringar är konstanta; idag blir morgondag och sommar skiftar till vinter. Det finns förändringar som vi bara kan göra vårt allra bästa för att förutsäga; användningen av platsen, mänskliga relationer och väder. Detta är endast några exempel som blir del i resultatet av vår design. Tillsammans lär vi oss att navigera dem.

Tid: 2023-03-17 09:45 - 16:00
Ort: Alnarp