31 okt

Online/Zoom

Fem tips på hur du förbereder dig inför näringslivsdagar och möten med arbetsgivare. Karriärwebbinar i Zoom.

seminarier, workshops |

Vill du lära dig hur du får igång givande samtal med arbetsgivare på en mässa? Välkommen på webbinar där du får tips och inspiration till vad du kan göra både innan, under och efter en näringslivsdag.

En näringslivsdag eller branschdag är ett utmärkt tillfälle för dig som student att träffa intressanta arbetsgivare redan under studietiden. Varje termin arrangerar Studentkårerna på SLU olika dagar där företag och organisationer kommer till campus och berättar om möjligheterna till praktikplats, sommar- och extrajobb, examensarbeten eller jobb efter studierna.

Här hittar du mer information om de olika arrangemangen under höstterminen 2023 SLU Karriär.

Passa på att gå på näringslivsdagar och branschdagar för att lära dig mera om arbetslivet och de uppdrag som arbetsgivare kan erbjuda.

Registrering

Du deltar digitalt via Zoom. När du har anmält dig får du en bekräftelse med inloggningsuppgifter till webbinariet. https://slu-se.zoom.us/meeting/register/u50ocOuhpzsqHdNMf_MeToc3oWFxCN8FG_jz

Behöver du uppdatera ditt CV?

Samma dag kl 17.00 -17:30 erbjuder SLU Karriär ett webbinar där du får tips och inspiration till hur du skriver ditt CV och jobbansökan.

Detta webbinar är på svenska.

Mer information och länk till registrering.

Tid: 2023-10-31 16:00 - 16:30
Ort: Online/Zoom