25 nov

Sal N, Ultuna

Inbjudan till studenter till möte om SLU:s framtida verksamhet på Ultuna

Vi vill välkomna dig som student till ett möte om SLU:s framtida verksamhet på Ultuna.

SLU går en spännande framtid till mötes på Ultuna. Samtidigt genomgår Uppsala en expansion där stadens befolkning beräknas växa med 70 000 invånare till år 2050, med behov av ny kollektivtrafik, nya vägar och nya bostäder. Detta kommer att påverka SLU:s verksamhet på Ultuna.

Därför har SLU och Akademiska Hus påbörjat arbetet med att ta fram en ny campusplan för SLU Ultuna. Vi vill nu gärna förmedla planens förutsättningar till dig och höra dina synpunkter och idéer. Eftersom du är student här på Ultuna tror vi att du har andra och viktiga perspektiv att förmedla. Du är givetvis välkommen bara för att du är nyfiken på vad detta är.

Datum: torsdag den 25 november

När: klockan 17.15–20.30