Thesis Day 2021 - fokus på hållbarhet utifrån olika perspektiv

Publicerad: 27 maj 2021
Federico Bottari presenterar

Igår arrangerades Thesis Day på SLU. Ett 60-tal studenter ställde ut sina exjobb vid den digitala posterutställningen, alla med fokus på hållbarhet utifrån olika perspektiv.

Utställningen har redan haft över 200 besökare och är fortfarande öppen. Har du inte besökt den än hittar du den här.

Under den livesända avslutningsceremonin berättade några av studenterna om sina examensprojekt, SLU:s rektorer höll inspirerande tal till alla avgångsstudenter, och priser delades ut.

Pris för bästa poster gick till Emily Thorselius och hennes poster "How can impact be assessed?".

På delad andra plats kom Mathilda Bertills med postern "Who calls the African Wild dog? De novo SNP discovery and genotyping in the Lycaon pictus" samt Ebba Kuylenstierna och Karin Andrén med postern "What about perennial grains?".

Global Sustainability Award delades ut för första gången. Detta gick till Izabella Lundborg och hennes arbete om "Killer crops".

Missade du den direktsända avslutningscermonin kan du se inspelningen på student.slu.se/thesisday.

Bilder från evenemanget

Två studenter presenterar sitt projektKarin Andrén och Ebba Kuylenstierna, Agronomprogrammet - Ekonomi presenterar sitt exjobb "What about perennial grains?" Foto: Johan von Feilitzen.

student prwesenterar sitt exjobbEmelie Olsson, Agronomprogrammet - Landsbygdsutveckling, höll ett föredrag om "prepping" som hon skrivit sitt exjobb om. Foto: Johan von Feilitzen.

Bild på moderatorernaModeratorer för dagen var Elin Fridlund, vice ordförande, SLUSS och Emma Brihall, ordförande, ULS. Foto: Johan von Feilitzen.