Sorgegrupp för studenter och anställda på SLU i Uppsala

Publicerad: 22 september 2020

1 oktober startar Universitetskyrkan i Uppsala en sorgegrupp för studenter och anställda vid SLU och Uppsala universitet.

Sorgegruppen är till dig som mist någon närstående. Du får möjlighet att dela upplevelser och erfarenheter av sorg med andra som befinner sig i en liknande situation.

Gruppen träffas sex gånger under terminen i Uppsala med start 1 oktober. Sista anmälningsdag är 24 september, anmälan görs till karolina.berneheim@studentprast.uu.se.

Enskilt samtalstöd för alla på SLU

Universitetskyrkan i Uppsala erbjuder också enskilt samtalsstöd för studenter och anställda som behöver någon att prata med om livets stora och små frågor. Det finns också studentpräster vid flera av våra andra campus dit du kan vända dig för stöd.

Universitetskyrkan välkomnar alla, oavsett om du är troende eller inte.

Läs mer om samtalsstöd genom universitetskyrkan.

Är du anställd kan du läsa mer om sorghantering här.