Stormöten under våren om fördubblingsprojektet

Publicerad: 06 mars 2019

Hur ligger vi till med visionen om att inom tio år fördubbla antalet studenter på SLU? Var med på något av vårens stormöten, så får du veta mer!

Inom universitetet pågår nu ett intensivt arbete för att förverkliga visionen att inom tio år fördubbla antalet studenter till 2027. Startskottet för det arbetet gick 2017, och nu har två år gått. Flera projekt pågår parallellt om utbildningens struktur, innehåll och genomförande.

Alla anställda och studenter är välkomna att delta och bidra i processen, och bjuds in till stormöte under våren 2019 i Alnarp, Uppsala, Umeå eller Skinnskatteberg.

På programmet under stormötena

• Vad händer inom fördubblingsprojektet? Lägesrapport om pågående arbete enligt utbildningsnämndens färdplan.
  • Planer för nya och befintliga utbildningar.

Ledamöter från utbildningsnämnden och berörda programnämnder medverkar.

Fika bjuds i anslutning till mötena. Mötena genomförs på svenska.

Datum för vårens stormöten

Det går också bra att delta via länk, anmäl dig i så fall till johan.toren@slu.se