Ansökan till studentkonferensen SAIL 2019 är nu öppen

Publicerad: 13 mars 2019

Konferansen Sustainability Applied in International Learning SAIL hålls i år om bord på undervisningsfartyget Fryderyk Chopin fra 4:e til 16:e augusti, då skeppet seglar från Aarhus i Danmark till Szczecin i Polen. Konferansperioden är på tolv dagar.

SAIL fokuserar på olika aspekt med anknytning till hållbar utveckling, så som miljö, energi, klimat, ny teknologi, ekonomi, samhällsvetenskap, freds- och konfliktstudier, demokrati, utbildning och angränsande ämnen.

PÅ hemsidan finns detaljerad information om konferensen och hur man ansöker om att få delta: https://www.balticuniv.uu.se/education/sail/sail-for-students/call-for-participants-sail-for-students-2019/

SLU är medlem i Baltic University Programme, och således prioriteras du som är SLU student. Dock är platserna begränsade till fem deltagare per land, så var snabb med din ansökan om du vill ut och segla och lära mera om hållbar utveckling.