Är du nyfiken på hur företag jobbar med hållbarhet, vill bredda ditt kontaktnät och lära dig hur man arbetar med case?

Publicerad: 25 januari 2019

Sustainergies Academy är en casebaserad utbildning med fokus på just hållbarhet. Programmet innebär att du som student får besöka två-tre framåtsträvande, intressanta företag inom olika branscher. Tillsammans med andra deltagare i Sustainergies Academy löser ni caseuppgifter baserade på aktuella hållbarhetsfrågor.

Inga förkunskaper krävs och programmet inleds med en utbildningsträff med Sustainergies partner Grant Thornton som berättar hur deras hållbarhetskonsulter arbetar samt ger användbara verktyg inom caselösning.

Sustainergies Academy är öppet för alla studieinriktningar, är kostnadsfritt och pågår under VT 2019. Det är inte bara en fantastisk chans att få jobba praktiskt med hållbarhetsfrågor och bredda dina erfarenheter till CV:t utan du skapar dig samtidigt ett värdefullt kontaktnät med företag och studenter.

Ta chansen att utöka din kännedom inom hållbarhet, få praktiska karriärstips av hållbarhetsproffs, och lära känna studenter med annan studieinriktning.

Låter detta intressant? Läs mer och ansök till vårens Sustainergies Academy innan 6 februari!

hanny.mansson@sustainergies.se