Lyckad arbetsmarknadskväll för ekonomstudenter

Publicerad: 20 mars 2017

Den 7e mars gick den årliga arbetsmarknadskvällen för ekonomstudenter av stapeln. Eventet blev väldigt lyckat med rekord många studenter anmälda och flera intressanta alumner som talare.

Arbetsmarknadskvällen riktar sig till alla ekonomstudenter vid SLU för att erbjuda inspiration och för att ge studenterna möjligheten att se några olika yrkesbanor som tidigare studenter har tagit.

Kvällen startade med information om vad SLU har att erbjuda i form av utbytesstudier, alumnnätverk och karriärvägledning. Karin Bennmarker och My Nordström fanns på plats för att ge tips till intresserade studenter.

Därefter följde korta presentationer från alumnerna som berättade lite om sig själva och vad de gjort sen studierna samt vad de arbetar med nu.

Stort tack till alla studenter som kom på eventet och till alla talare som var med och gjorde kvällen både intressant och rolig.

Kvällens program såg ut så här:

17:15 Hans Andersson hälsar välkommen

17:20 Karin Bennmarker, Utlandsstudier & Alumn, SLU

17:35 My Nordström, CV-granskare, SLU karriär

17:50 Jens Göransson, Head of Controll, Falck

18:10 Helena Robling – Hållbarhetsenheten, Upphandlingsmyndigheten

Ca 18:30 Smörgåstårta och mingel

19:00 Per Skargren, Chef Företag Sverige, Swedbank

19:20 Carolina von Schantz, Communication and Knowledge Centre Manager, Tetra Laval

19:40 Henrik Nordzell, Miljöekonomisk analytiker,
Anthesis Enveco AB