SLU:s studentpool söker studenter som vill sprida sin kunskap om lantbruk till gymnasieelever

Publicerad: 23 februari 2017

Vill du utveckla din presentationsteknik och sprida kunskap om lantbruk till gymnasieelever? SLU Studentpool söker studenter vid SLU, som läser sitt andra år eller senare, och vill föreläsa om lantbruk på gymnasieskolor.

Att vara en del av Studentpoolen ger en unik chans att öka allmänhetens intresse och kunskap om din framtida bransch. Vi erbjuder även våra föreläsare möjlighet att delta i vidareutbildningsaktiviteter med deltagare från universitetet och aktörer inom näringslivet.

SLU Studentpool är en studentdriven undervisningsorganisation inom SLU där studenter från alla studieinrikt-ningar ökar kännedomen om skogsbruk, lantbruk och livsmedelsproduktion. Tillsammans sprider vi kunskapen i samhället om lantbruk och hur maten vi äter produceras genom att erbjuda högkvalitativ, kostnadsfri och ve-tenskapsbaserad undervisning på gymnasieskolor i Uppsala.

Välkommen med din ansökan senast den 1 mars till slustudentpool_ultuna@stud.slu.se

För mer information kontakta projektledare Danira Behaderovic dabc0001@stud.slu.se eller www.slustudentpool.se