Presentera din uppsats på ELLS internationella vetenskapliga studentkonferens

Publicerad: 16 juni 2016

Nu har du chansen att presentera din uppsats på den internationella vetenskapliga studentkonferensen, 11-12 november i Hohenheim (Stuttgart, Tyskland). Ett unikt tillfälle att träffa studenter från andra länder och utbyta tankar och idéer. SLU-studenter erhåller ett resestipendium om 300 Euro. Ansökningstiden är förlängd till 30 juni.

Euroleague for Life Science (ELLS), anordnar årligen en vetenskaplig studentkonferens där du har möjlighet att presentera din uppsats, nätverka och lära känna några av SLU:s viktigaste samarbetspartners. Årets tema är "Bio-Based Economy for a sustainable future".

Bakgrund

Europeiska kommissionens strategi för 2020 syftar bland annat till att stimulera ekonomisk tillväxt och förbättra människors livsvillkor genom utbildning, forskning och innovation. De sociala, tekniska och ekologiska utmaningarna vi ha framför oss kommer att behöva modiga nytänkare och vetenskapliga metoder. ELLS Scientific Student Conference 2016 utgör en arena för internationellt samarbete och utbyte av idéer.

Ansökan

Skicka in en sammanfattning av din uppsats (abstract) samt ditt akademiska CV via ELLS registreringssida , senast 15 juni 2016. Där hittar du detaljerad information om ansökningsprocessen.

Mer information om konferensen hittar du på ELLS hemsida.

SLU:s kontaktperson är Gabrielle Lagerkvist gabrielle.lagerkvist@slu.se

gabrielle.lagerkvist@slu.se