Vill du utveckla din presentationsteknik och sprida kunskap om lantbruk till gymnasieelever?

Publicerad: 07 november 2016

SLU Studentpool söker studenter vid SLU, som läser sitt andra år eller senare, och vill föreläsa om lantbruk på gymnasieskolor.

Att vara en del av Studentpoolen ger en unik chans att öka allmänhetens intresse och kunskap om din framtida bransch. Vi erbjuder även våra föreläsare möjlighet att delta i vidareutbildningsaktiviteter med deltagare från universitetet och aktörer inom näringslivet.

SLU Studentpool är en studentdriven undervisningsorganisation inom SLU där studenter från alla studieinriktningar ökar kännedomen om skogsbruk, lantbruk och livsmedelsproduktion.

Tillsammans sprider vi kunskapen om lantbruk i samhället genom att erbjuda högkvalitativ, kostnadsfri och vetenskapsbaserad undervisning inom skogs-, lantbruk- och livsmedelsvetenskap på gymnasieskolor i Uppsala.

Välkommen med din ansökan senast den 23 november till: slustudentpool_ultuna@stud.slu.se