Tyska och praktik i Tyskland

Publicerad: 31 oktober 2016

Folkhögskolekursen ”Tyska i praktiken” ges av Braheskolan och Internationella Skolorna Düsseldorf. Efter 7 veckors intensivkurs gör du 4 månaders språkpraktik på en tysk arbetsplats. Du erbjuds en utvecklande praktikplats som motsvarar din studiebakgrund och dina intressen. Kursen är kostnadsfri och ger CSN.

Tyska i praktiken (Köln/Düsseldorf)

• Studera tyska på en nivå som passar dig
  •  Tillämpa språket på en tysk arbetsplats
  • Samla internationell arbetslivserfarenhet inom önskat område; både för dig som precis tagit studenten, är student, nyexaminerad eller jobbar
  • Språkpraktik på 100 företag inom 30 områden: Sandvik, IKEA, Kyocera, SCA, KölnTourismus, Poolia, Europe Direct, agenturen Nordis mfl

Praktikplatser

Praktikplatslistan aktualiseras kontinuerligt. För yrkesorienterade platser önskar företagen att du har studerat minst 1,5 år på ett högskole-/universitetsprogram. Om ditt studieområde inte nämns i listan tar vi gärna emot förslag och önskemål.

Samtliga praktikplatser hittar du på: http://www.is-duesseldorf.com/praktikplatslista2/