14 mar

Online via Zoom

Hur skapar man en vetenskaplig poster?

Student vid sin poster. Foto: Johan Wahlgren

Språkverkstan erbjuder ett seminarium om hur man skapar en populärvetenskaplig poster. Sessionen kommer hållas digitalt via Zoom. Du kommer få praktiska tips på hur du kan designa din egen poster och presentera materialet till en bredare publik.

Anmälan till 14 mars
Efter anmälan får du ett email med inlogg till Zoom.

Detta seminarium erbjuds även på dessa datum:

23 april kl. 13.00-14:30
7 maj kl. 09:00-10:30

Tid: 2024-03-14 10:00 - 11:30
Ort: Online via Zoom
Arrangör: Språkverkstan och Utbildningsavdelningen
Mer information:

Vad är Thesis Day?

Thesis Day äger rum Fredag den 24 Maj 2024 i Ultuna och Fredag den 31 Maj i Alnarp.

Det är en möjlighet för SLU att fira och visa alla fantastiska examensarbeten. Eftermiddagen innehåller muntliga presentationer, en posterutställning, utdelning av priser, nätverkande och firande.

Det är en möjlighet att fira din prestation och självständiga arbete.

Posterutställning: Du presenterar ditt självständiga arbete med en populärvetenskaplig poster för din familj, vänner, SLU:s medarbetare och alumner.

Muntliga presentationer: En del av deltagarna kommer även att göra en muntlig presentation om sitt arbete.

Thesis Day webbplats