8 feb

Zoom, Zoom

Föreläsning med Qaisar Mahmood om mångfald

seminarier, workshops |

Lika villkorkommittén vid NJ-fakulteten hälsar välkommen till en föreläsning på temat mångfald.

Inbjuden föreläsare är Qaisar Mahmood, som under mer än tio år skrivit, debatterat och samtalat om frågor som rör identitet, bildningsfrågor, svenskhet, delaktighet, kulturarv, ledarskap och nu under senaste året om varför mångfalden är besvärlig men absolut nödvändig.

Därefter bjuder vicedekan för lika villkor, Marina Queiroz, in dem som önskar fortsätta samtalet till ytterligare 45-minuters samtal och reflektion kring hur akademin kan blir mer inkluderande.

Föreläsningen äger rum i Zoom, ges på engelska och är öppen för både anställda och studenter.

Tid: 2022-02-08 13:00 - 15:00
Ort: Zoom
Lokal: Zoom
Arrangör: Kommittén för lika villkor vid NJ-fakulteten
Mer information:

För mer information om arrangemanget se den engelska sidan.

Länk till zoom. Passcode 073416